جلسه نوبتي شورای هامبورگ نهضت فراگير تدوير گرديد
مشعل مشعل

روز 4 دسامبر سال روان نشست اعضای شورای هامبورگ نهضت فراگير به خاطر پشتيباني از همايش سترگ نيروهای ملي،دموکرات و ترقي خواه در شهرکابل وبزرگداشت از يازدهمين سالگرد درگذشت زنده ياد ببرک کارمل و نخستين سال وفات شادروان محمودبريالي داير گرديد.

نخست عظيم لمر رييس شورای شهرهامبورگ نهضت فراگير ضمن ارائه گزارش اساسي در بخشي از آن پيرامون شخصيت والای ببرک کارمل به مثابه انسان استثنايي که پنجاه سال از عمر خود را در مبارزه عادلانه و تأمين خوشبختي زحمتکشان چه در دوران وکالت از مردم کابل در پارلمان و چه در فعاليت های سياسي و روشنگری در جريان مبارزات سياسي و همچنان در دوران رهبری دولتي وقف نمودند،ياددهاني نموده و خاطرات تابناک شان را گرامي داشت.همچنان از شخصيت متواضع و دانشمند محمودبريالي چون يکي از رهبران جنبش چپ کشور به نيکويي ياد نموده گفت که مبارزات دليرانه محمودبريالي بمثابه شخصيت شجاع و برازنده سياسي و تلاش های پيگير او  در راه نزديک شدن نيروهای وابسته به نهضت ترقي خواه جامعه ما بدور هم سخن گفته و از نقش فعال او در بارور شدن نهضت فراگير چون يکي از پيشکسوتان آن تماس گرفته افزود که: متانت و قاطعيت در مبارزه ،پيگيری و صداقت در کار و حوصله مندی از خصوصيات برجسته او بود.

سپس چند تن از اشتراک کننده گان نشست از تدوير همايش کابل به مثابه وسيع ترين جمع آمد نيروهای ملي و دموکراتيک کشور ياد نموده ،فيصله های ارزشمند آن همايش را مورد تأييد و حمايت همه جانبه قرار دادند.

پس از آن رفيق لمرگزارش کار يک ساله شورای هامبورگ را ايراد نموده و بر جهات مثبت و منفي آن به صورت همه جانبه مکث نمود.

در قسمت اخير کار جلسه بالای مسايل تشکيلاتي بحث صورت گرفت و در نتيجه رفيق انجنيرنذيرانگار به جای رفيق لمر که مسووليت بخش تبليغ و فرهنگ شورای اروپايي را عهده دار گرديده است به اتفاق آرأ انتخاب گرديد.

متعاقباً رفيق انگار از اعتماد رفقا ابراز سپاس نموده و آماده گي خود را به خاطر پيشبرد کار وسيع سياسي و تشکيلاتي به همکاری شعبات ،اعضای شورا و سايرپيشگامان نهضت در هامبورگ ابراز نمود.

در پايان رفيق داوودکرنزی عضو هيأت اجراييه و مسوول بخش تشکيلات شورای اروپايي نهضت فراگير پيرامون بهبود کار سياسي و سازماندهي بهتر امور در هامبورگ صحبت نموده و ضمن ارزيابي همه جانبه کار جلسه را يکبار ديگر به ارتقای موثريت کار و سازماندهي بهتر دعوت نمود .

کار جلسه به اميد تحقق صلح و آرامي در کشورمحبوب مان افغانستان در فضای رفيقانه پايان يافت.

 


December 10th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها